Summa sidvisningar

torsdag 31 juli 2008

Har er drottning sett sin like i dessa texter? *asg*

- Man ger och man Tar!

Jupp, idag har jag vart på stranden med min lilla loppa Josefin!Mycket trevligt, bad och sol och lite skitsnack, kunde denna dag börja bättre?? Icke!!

Gjorde min vanliga inloggningar nu när jag kom hem, kollade "facebook" , inga större händelser, någon hade visst blivit singel, men man kan ju inte tro på allt man läser, och framför allt... Är facebook verkligen där "det" händer? Varför tar alla det så seriöst så fort någon ändrar sin status, eller skriver på någons "wall" ?? Själv förstår jag inte den biten alls.. Hela min så kallade profil där, är rätt förvirrad och gjord med en gnutta ironi..
För det är inte något jag bara påstår, facebook Är taget på aldeles för stort allvar.. Och jag ser det som min plikt att ta den ett snäpp bort från det blodiga allvaret som verkar råda i denna cyberspace..

Efter att jag kollat där, gick jag sopm vanligt in på Nattstad.. En annan ltien håla här i Internetrymden.. Mest för att jag har kompisar som bloggar där som jag gillar att läsa.. samt snoka runt och skratta åt folks presentationer. Då det även där råder full förvirring.. Facebook har inte än kommit därhän att det är köttmarknad på samma vis som på Nattstad, och det får man kanske vara lite tacksam för iaf.. För på nattastad är det nästan ovanligt att gå in på någons sida, titta på bilder och inte se någon halvnaken fet liten karl, eller en sönderblekt blondin som tror att det är snyggt att puta med läpparna och trycka upp tuttarna till hakan, inte ens med riktigt kamera, utan gärna en suddig bild de tagit med cam. *suck*
MEN, nu var det ju inte dit jag ville komma... Hmm.. Jag låter alltid så bitter när jag skriver *haha* Det är jag verkligen inte, smått frustrerad över människors rena dumhet, men inte bitter. Jag är glad över att jag står utanför denna ring av människor som Inte andvänder hjärnan, jag tycker synd om dem. Samtidigt skrattar jag åt dem, för dom är ju så blåsta så det blir roligt. Jag tycker det är roligt med skadeglädje i alla former.. så var det sagt!! ;) *haha*

Nä, utan det var det att jag läste en blogg som en hade skrivit där på nattstad, som var så klockren att jag var tvungen att kopiera den! Vänder man på den och och tänker att jag tex skulle ha skrivit den, så finns ju det inte att jag skulle vara hårig mm.
Men själva principen finns där, och jag kände att just detta blogginlägg gick rätt in i hjärtat. *haha*


"Jag är ju då mästaren på att hålla mej singel, och om det nu skulle hända att jag avviker från mitt spår av singuläritet så är jag snabbt tillbaka på banan igen, för jag är helt enkelt bäst på att vara singel vare sig jag vill det eller inte.

Här har ni de olika faktorerna för att leva ett rikt singelliv och hålla de på det sättet.

1. Skaffa skägg och tovigt hår, för oss killar så skapar det en oerhörd mysfaktor med skägg, vi ser snälla och goa ut, manliga och starka. Det funkar, även om vi ser ut som clownen från "the devils rejects" så funkar det, mysfaktorn tilltalar kvinnans begär för det manligt otämjda - men får dem att komma till sans dagen efter när de vaknar bredvid en vild best som grymtar "vatten... vatten..."

2. grymta "vatten... vatten..." första gången du vaknar med henne. för att säkerställa att hon verkligen tror du är efterbliven. Funkar inte det så sov tills hon går. Helst skall det ske i misstag, lättare att vara ärlig om man blir konfronterad med det.

3. Börja jobba natt, nyckeln till att minimera möjligheterna till fortsatt social kontakt, för du jobbar... eller sover. Du ser inte solen och är trött när de andra drar till beachen, seriösa icke nattrelaterade aktiviteter blir sänkta till minimum. Det leder till att eventuell kärlek som råkat fastna i fartvindarna snabbt mattas ut och självdör.

4. Flytta så långt från civilisationen som möjligt, till ett hus, tjejer gillar en karl som tar hand om sitt eget hus, men seriöst, ingen skulle någonsin vilja bo där ute med dej, inse fakta, du är den enda som gillar att gå med hunden i skogen och anser att 20 minuter med färd med bil till burgerking visstär nära civilisationen och inte alls är långt att köra. Det betyder att du kan få vakna o köra diverse människor till tåget på morgonen för att undvika onödig social kontakt, men säkerställer att det där hobbyrummet som du tänkt bygga bio i och sätta självöppnande dörrar á la startrek fortfarande kommer att stå tomt och vänta på din bioanläggning och startrekdörrar.

5. skaffa en liten sportbil som varvar så helvete, visa tjejerna att du kan börna. Killar med sportbilar är häftiga, men samtidigt, vad är det för familjeförsörjare som seriöst tänker lägga pengar på att rostlaga den där härken och inte köpa en volvo för?

6. Se till att alltid ha minst en 2 meters pytonorm hemma, häftigt, farligt, manligt... men kanske lite för läskigt i längden, perfekt för den rutinerade singeln.

7. Vid nästa sociala kontakt, berätta, när ni talar om era intressen, att du faktiskt tillverkar ett eget pen and paper rollspel som du hållit på och utvecklat i tio år nu utan att bli klar. Nämn också att du bara -älskar- japansk tecknat och att självöppnande dörrar och fingeravtrycksläsare är sånt som bara MÅSTE finnas i ditt hus. Nördigt är gulligt, du blir som en bror för dem, o det vet vi alla vad innebär. Onödig kärleksrisk eliminerad.

8. Ställ höga krav, den du skall spendera ditt liv med skall vara perfekt i dina ögon, iallafall de första 2-3 månaderna, det är bra, då känner hon sig speciell, men det är hon inte... det kommer hon aldrig vara, för du har vid det här laget tappat minnet av hur en tonårsförälskelse känns. "det är inte du... det är jag" blir härmed fullt befogad och en helt klart godtaglig bortförklaring.

9. Dra dåliga skämt, ofta och många. Gärna i nivå med halv fyra på natten. De är helt enkelt inte lika roliga när folk är nyktra.

10. Blogga om listor som visar du cynisk och bitter du är som människa.

MEN

hittar du en tjej som gillar; rufsiga otämjda män med en konstig dialekt och ylletröja, skrattar åt dej och hämtar vatten, jobbar natt, tycker att skogspromenader med hunden är ett perfekt lördagsnöje, skrattar åt din lilla bil och tycker du är gullig när du gallskriker "VTEEEEC!!!!!", faktiskt tycker om din pytonorm/eller tänker "den dör snart", som har en liten nörd boendes inom sig, är perfekt i dina ögon och ger dej fjärilar i magen (Det sägs att du vet hur de känns när de kommer), har fruktansvärt dålig humor och skrattar åt din självironi när du bloggar bittra listor - då är hon troligtvis precis lika efterbliven som du och ni kommer leva lyckliga i alla era dagar :) "


Underbart helt enkelt, men man skrattar ju inte åt det faktum att han gör det.. Jag skrattar för att, det kunde ju lika gärna kunnat vara jag som skrev dessa listor, kommer med de sjukt dåliga skämten och har självironi så det räcker för två..

Jag säger bara, trots det faktum att jag älskade detta blogginlägget, måste hylla mig själv för att jag nu uppmärkasammat övriga världen *asg*

LÄNGE LEVE DROTTNIGEN, BÄRET!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar