Summa sidvisningar

torsdag 4 september 2008

Ja, inte vet jag inte

- Som spö i backen...

Hmm... som vanligt varje morgon vid halv sju, vaknar Varberg till liv. Hela sverige egentligen, och de som hållt detta land flytande nattetid,går och lägger sig.. Allt får liv, alla ska iväg, saker ska lastas och lossas och i det stora hela är det ett välorganiserat kaos, som dagens politiker valt att kalla vårt nutida samhälle.
Som små bur råttor springer vi i våra hjul, dag ut och dag in. För det är så vi ska ha det, det är så samhället fungerar. Visst förstår jag att vi måste arbeta vår beskärda del för att få ut våra pengar, men det är det obrytbara mönstret i det som stör mig. Rutiner är ofta en bra sak, dock inte alltid. Och i dessa invanda beteenden, kommer en rädsla för att inte orka eller ens vilja ändra på sin vardag, för "den är ju bra som den är"...
Min buss kommer prick 06:42 varje dag.. Bussföraren är smått stressad över att han Kanske kommer 3 minuter sent till ringhals, om det är så att han hjälper mig med att köpa ett busskort. Och avstår då från detta och låter mig åka gratis. Nu är det inte gratisåkandet som stör mig, utan det faktum att det handla om Tre minuter, inte en livstid. Det är ingen som far illa av att jag får mitt busskort, ändå tar denna minut det tar att knappa in koderna för att slå om kortet för lång tid. Stressfaktorn är väldigt hög i alla yrken. Men ska man erkligen stressa upp sig för allt som är i så liten skala dör väl snart alla i en hjärtattack!

Är ju tillbaka på mitt arbete igen.. Ryggen känns bättre, om än dock inte helt bra, men jag tror det är på väg att ordna sig iaf...Och det känns som en otrolig lättnad att återigen få arbeta lite så att man får lite pengar.. Staten håller oss som slavar, gör man inget får man inget. Och är man sjuk och faktiskt inte kan arbeta....då får man knappt något heller! Tack så himla mycket "Freddan"... Himla bussigt att införa lägre sjukpenning! För jag antar att du avsa dig minst 3 månadslöner när du fick jobbet som högste chef, och drog in på din kollegors lön också? Eller det anses vara befogat med grisigt mkt pengar när man är politiker, men när man hjälper och räddar liv inom vården är det knappt att man vill ge någon lön... Nä jag är inte bitter, jag är förbannad.

Well... Norge har ju sitt på det klara med att ge folk lön efter mödan!
Och dit drar jag snart! I November vankas det Hemsedal för hela slanten! Det ska jobbas och tjänas pengar! Vilket inte alls sitter fel då staten lurat mig på pengar hela sommaren! :P
Ska bli skönt med ett bryt faktiskt! Så jag och Denise tar vårt pick och pack och säger adjöken!!
SWEET!

30/8 var det Kräftskiva...och jaaaaaa, det blev lite mycket att dricka och alldeles för lite kräftor, som det sig brukar på just en kräftskiva! Men de flesta i gänget avr där, och jag kan inte annat än att säga att det var en himla lyckad fest!!
Sen att min tripp ner till stan kan omnämnas som en smärre katastrof, behöver ju inte diskuteras eller ältas..Jag gjorde staden, full som bara Bäret kan.. Gjorde bort mig som bara Bäret kan och sa ifrån som bara Bäret kan..
Med detta lämnar jag denna Lördagen bakom mig...med vetskapen att jag snart åker och att tiden går, jag kommer glömma Ännu mer, och de som träffade mig kommer glömma det helt.. Tur =)

Drömde mardrömmar inatt.... väldigt skumma och hemska.. Jag vaknade helt rädd och svettig.. Blev jagad hela drömmen, vilket inte alls var en trevlig upplevelse..

Nu ska jag börja brygga lite kaffe till alla skruttarna här! =) Snart kommer även min söta lilla Josefin och håller mig sällskap de två sista timmarna!! =) Trevligt!! Tycker om min loppa =)

Hmm... ja jo jag har ett par projekt på gång..men vet mer om dessa nästa vecka! Lovar då att uppdatera alla ännu mer!! Om det nu ens är någon som läser min lilla flummiga blogg!!! =)

puss puss puss

1 kommentar:

  1. Jag är en trogen läsare av din blogg trots att den sällan uppdateras ;) pussa

    SvaraRadera