Summa sidvisningar

måndag 28 november 2011

Som en nål i en höstack.

- Vad har du under kjolen Rut? Vad e det där som Putar ut?? *lalllalllallalaa*


Det är återigen natt.
Då är det tid att blogga. Jag har märkt en lustig grej med bloggandet, nattetid sköljer diverse tankar om ting å tang som hejsan - dagtid... ja då verkar maskineriet lagt av.. eller så märker jag att jag faktiskt bara är normal. Kanske inte alls funderar lika mycket som jag borde om saker jag inte har en aning om.. Men vad vet jag, vad vet jag?

Idag sov jag otroligt länge och otroligt skönt. Ångesten sen från fredagen från hell har släppt. Nu när jag tänker på det hade jag för den delen inte alls ångest. Känner mig fortfarande stolt över att ha ruskat om lite i dagens ungdom. Sen i och med att jag inte haft någon som helt fysisk kontakt med det motsatta könet på .... ja det kan vi låta vara. Men det gör vart fall att inte heller detta kan åbringa ert Bär någon ångest. Hon gör som hon alltid har gjort - glider fram och skapar lite oreda.. oftast förstår inte någon vad det var som hände..bara att det gjorde det. Sånt gillar jag. Som i strid liksom. Snabbt in och skjut - sen ut. Nu tar denna liknelsen mig till något helt annat - men idag ska vi nite låta mitt very dirty mind få för stora svängrum.
Jag hålls bäst inom vissa ramar.

Funderade faktiskt på det idag när jag låg i sängen och undrade om fönstret skulle blåsa sönder eller inte - vart mina moralsika gränser går. Vad jag har för egna personliga gränser liksom? Insåg snabbt att denna fråga inte går att fördjupa sig i då min moral inte är direkt "rikstäckande". Dock så har jag i mitt omoraliska leverne ett fåtal saker som jag numera försöker att inte göra om. Man lär av att leva. Men min aura är tillsynes väldigt ja färgrik men "dimmig" så att säg. Regnbågens färger är där, dock flyter färgerna ihop lite.. Men jag gillar den ändå. Finns karma så får jag väl tids nog ändå sona för mina synder när de kommer i kapp mig. Just finnes icke tiden. Jag skjuter på karman lite. ;)

Imorgon ska jag nog köpa lite färg. Jag ska börja måla min skohylla. Detta ska bli sannerligen intressant då jag inte målat en möbel på detta vis innan. Men vad kan gå fel med vit färg? Känns inte som att det skulle kunna vara så mycket faktiskt.

Det ska ju även bakas lussebullar - vart ska all tid komma ifrån?

På fredag jobbar jag bara till 20:00 och efter det ska fröken Bonde förtära vin på det lokala haket. Det känns helt rätt att göra det. The Show Must Go On och jag har verkligen bristande anledningar till att isf stanna hemma. Kanske får jag med någon av mina moraliskt fördärvade vänner - hade vart Ypperligt!

Alltså, veckans to do lista är då följande : Köpa färg & måla skohyllan. Betala räkningar (uppenbarligen ett måste). Sandpappra mitt bord och tillslut baka Lussebullar.
Återkommer med en bra bortförklaring på söndag när hälften av detta inte kommer göras. ;)

Nu ska femte säsongen Macahans sättas på. Mucho bra - ni som inte sett hela serien har ju en kultklassiker att såga igenom, efter den kommer ni stå med hakan nere och förstå vad jag menar. Zeb är en skitig macho-cowboysare med skinn på näsan och Luke är den sexiga brorsonen i läderhosen ;) haha jaaaa... detta är bra alltså!

Har för övrigt beställt en ny almanacka till mig,(personligalmanacka.se) till år 2012 blir kulören lila-inspirerad och Bäret som tryck på framsidan. Jag kan inte annat än säga att jag e sjukt nöjd med mitt inköp och väntar spänt på att den ska dimpa ner i brevinkastet.

Tills nästa gång - må väl.
// Berry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar