Summa sidvisningar

tisdag 29 november 2011

Livsviktiga beslut för fröken Bonde.

- Ibland ställer man bara till det mer av att ens tänka på saken.


Tro det eller ej men i mitt övertrötta stadie tidigt i morse så tömde jag skohyllan och bar in den i vardagsrummet och målade första lagret av den vita färgen. Jag kan alltså mindre än tolv timmar after att jag satte Just detta på min TO-DO LIST - checka av den. Den ska dock målas med vit lackfärg på onsdag, men det är ju en baggis :) Känns lite kul och inspirerande nu när jag faktiskt kom igång bara så där.
Jag kan själv!

Idag skulle jag ju gått upp lite tidigare var det tänkt så jag får vänt mitt dygn tillbaka i vanlig ordning nu när jag ska vara ledig - gick så där. Kom upp 17:15 och var då mer som en zombie än en vanlig levande. Man blir alltid lite seg - känslan av bakfull nästan när man sover för länge på dagen. Nu kom jag visserligen inte i säng förs nio kanske men ändå. Mörkt när man kommer hem å mörkt när jag vaknar. Ett under att jag inte har blivit deprimerad.
Ska kanske börja sola lite solarie. Faktum är att jag är blek som ett lakan.. inte direkt klädsamt om än att doktorerna säkert tycker att det bara e bra. Nej - sola en-två gånger i veckan är nog inte en så dum idée tills man kommer iväg på utlandsresa till våren. Mmm... så får det nog bli.

Var på ljusparty innan hos Cederholmskan. Måste säga att det för visso var en trevlig sammankomst, men jag är så trött på ljuspartyn att jag kräks. Alla dessa olika dofter får mig att må illa - känslan av tusen wunderbaum i rummet är alltid lika skrämmande påtaglig.
Men smörgåstårtan var god , och jag kommer säkert gå på nästa "party" efter nyår. Då ska jag dock skippa maten och bara dricka vin. Tror det egentligen är det som gör det. Man ska inte vara bakis eller trött - man måste antagligen vara lite packad. Kommer utforska denna tanke och sen återkommer jag väl med resultatet nästa år.
Min misstanke är dock att blir man lite för glad i hågen för tidigt spårar det ut totalt och man handlar för kung och fosterland... Hmm..

Den ökända stormen har passerat, kanske bara är jag - men var den så hemsk?? Känns inte som att det var lika illa som de sa att den skulle vara. Nu har jag bara vart i stan och har inte direkt sett några allt för avvikande saker i form av skador på hus eller välta träd? Well well - trist för dom som miste strömmen... om det nu var så att de alla sover med lampan tänd. Buhu.

Nähä... om jag ska ta och fixa lite här på kneget då.. fanns en fläck på köksgolvet jag tänkte ta bort. Annars är det mesta gjort. Tanterna sover och det går inget bra på teve. Det är teve fyra det.. Lövvely.

Funderar även på att ta och skaffa mig en data igen.. vad tror ni om det? Eller är en teve viktigare? Det är verkligen en prio att ta dessa beslut. I-landsproblematik när den e som värst vill jag lova.
Över till ert liv igen..
Skrota på!

Vi höres :)

// Bäret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar