Summa sidvisningar

söndag 18 mars 2012

Slamp-pladder Or Not.

- Don´t eat my cookie.

Jaha, jobbhelg alltså. 30 timmar i en betongbunker och gamla människor. Nu kanske ni tror att det är en dålig ting. Men icke. Kan fullt nöjd säga att visst, inte alltid ett glam jobb. MEN faktiskt är det sjukt kul. Haha, dessa gamla tanter och farbröder ger en en hel del skratt. Idag har vart en Ypperlig dag/natt på kneget. Tänk om alla kunde vara som denna! :)

Sitter i stora tänket om vad man kan ha för klänning på sig för att dra Gudinnorna i den grekiska mytologin in och kontra på ett modernt 2012.. Allt för temat av en Gudinne-kväll måste ju bara bli rätt.. Har sex veckor på mig att finslipa tankarna kring detta.. Men den 28 april måste jag nånstans gå ut i ett Top-Notch Moode.. Mmm... får helt enkelt suga lite till på detta temat känner jag..
Men ska bli fantastiskt roligt med ett tema från antiken som skall göras om till en modern tolkning.. Den konstnärliga genen ( om den finns) i mig måste väckas.... *woop woop*

Fick äntligen städat och tvättat och diskat och fixat och trixat med allt jag skulle hemma härrom dagen vart fall.. Det var Skönt!
Så nu kan jag återigen ha hem folk utan att skämmas allt för mycket.
Men nu ska jag minsann hugga tag i Claudio på Måndag så får han komma å borra i mitt tak så jag får upp min fina lampa! Och sen ska jag dra resten av tapeten i köket. Mitt kök är ett enda långt Jävla Evighetsfenomen. Känns aldrig som att jag blir klar, och ju mer jag tittar funderar och känner efter... Ju mer idéer får jag och skjuter upp på att tapetsera för att jag får en Ny Vision av hur det ska vara hela tiden.

För övrigt måste jag hitta en sån där stor New York Tavla. Den ska hänga ovanför min soffa, och så behöver jag en lika stor som jag kan hänga upp i min hall!( inte en New York tavla den med... utan med nåt annat på.. ^^ ) Jodå, ibland så blir jag överraskande inspirerad av Äntligen Hemma och diverse "göra fint hemma - program".. Jag gillart!
Så nu är det nya tag i hemmet igen! Känns ändå skönt att motivationen är tillbaka! :)

På tisdag kommer Denise på besök. Då ska det drickas vin och tjötas skit och bara mysas på högsta nivå! Och äntligen så kommer resterande av mina saker från dalen. Det är böcker och massa krimskrams.. blir nästan en surprise får jag erkänna... Vad har jag lagt i de där lådorna egentligen?? haha

Igår såg jag på en dålig film. Sånt kan jag må dåligt av i flera dagar. Att jag lägger tid å tanke på att älta hur kass den var, hur meningslös den 1,5 timme jag lade på denna filmen var.
Och nej, vet inte vad den hette. Det skulle vara en KOMEDI???? och handlade om ett gäng loosers som spelade poker??? WTF? Nej de som gjorde den kan då inte ha ett sinne för humor för den var astråååååååkig. PINADE mig igenom den och fick se om slutet två gånger för att jag somnade! Bränn såna filmer - bränn dom!
Oki, fick nu ett litet utbrott och ni förstår varför jag inte kan skriva mer om detta. Uppenbarligen inte bra för blodtrycket.

Idag frågade en tant om det var tänkt att jag skulle vara singel hela livet eller om det kanske var så att jag gillade kvinnor - hon hade hört att sånt händer nu för tiden. Detta för att hon frågade hur gammal jag var och om jag var gift? Fick ju ett snabbt svar om att vara Nästan 30 och singel betydde att något kanske inte stämde. Och hon sneglade konstigt på mig när hon började antyda min lesbiska läggning.. Varför tror gamla människor det?
Jag kände mig i alla fall som Bridget Jones och skrattade lite fint med henne.. ( i mitt huvud spelades en sån där typisk Ally McBeal film upp i huvudet, där jag Kickade Hennes Ass Off... men det skulle jag ju aldrig i verkligheten... men Filmen i huvudet Kom )
Så ja. Nu är jag ju inte bara singel - mamma kommer bli chockad om jag nu skulle vara lesbisk också.

Jaha.
Nu tror jag att jag ska sträcka på mig lite, innan morgonrundan skall gås och kaffet ska laddas och so on ...

Vi snakkes folkens - ha de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar