Summa sidvisningar

söndag 30 september 2012

Med livet som insats.



- Nästa år ska jag våga mer.

Nästa år ska jag våga satsa mer. Detta året har vart mitt stora Looser år.
Jag har mer eller mindre misslyckats med det mesta och jag börjar bli jävligt mätt på det. Framför allt stör jag mig på att jag ibland inte vågar göra saker eller ta avgörande beslut. Jag är en Fegis.
Med kärleken går det inte heller så bra. Kanske mest för att de flesta jag träffar uppenbarligen är oseriösa players. Nu Kan det vara så att jag får skylla mig själv just på det planet då jag uppenbarligen inte har levt ett moraliskt korrekt liv och har ibland kanske till och med vart elak mot andra - oftast utan att förstå det först efteråt dock.

Det där med Karma ska man inte bara fnysa åt. Goes around Comes around.
Och jag har för mina senaste tio år av synd - fått bita i det sura äpplet och fått smisk av livet. Och det var inge bra smisk - och varför jag säger mig veta det behöver vi inte djupdyka i. Nough said.

För övrigt är mitt vardagsrum klart - det fattas en tavla och kanske nån lampa men i det stora hela är det färdigt. Mycket skön känsla.

Jag satt innan och funderade lite på vad jag vill å så. kom fram till att jag vet inte. Det enda jag vet är att jag är sjukt trött på det mesta som sker och även det gråa vädret som kan få vem som helst att vilja ställa sig framför ett tåg.
Men vad är lösningen.
Jag grävde ner mig i mina tankar - kastade in handduken och lät mig förgås av mina tankar...Hjälpte föga.
Jag har tidigare provat att skaffa mer drama och action i min vardag. Kul men utmattande - och det bättrar Inte på Karman.

Jag har helt enkelt idee-torka.

Men nästa år - Då ska jag våga mer.
Jag ska våga ta för mig mer, känna mer och kanske våga slänga med uttrycket "leva mer". (vi får väl se, jag är ju lite impulsiv då & då vilket ibland gör att jag suddar ut vissa planer jag haft och gör nya....så detta är liksom Inte hugget i sten)

Well, på tisdag gifter sig brorsan - första bröloppet i familjen och det sker i inte mindre än VEGAS! Det gäller ju att lägga ribban högt. =) Fantastiskt roligt !!

Nä jag orkar inte skriva mer.
Nu dog jag lite inombords - har inte engagerat mig i nåt alls de senaste veckorna å så ger jag mig i kast med att skriva ett blogg inlägg...som för övrigt är mer förvirrande än givande... och jag vet inte alls vad eller varför jag skriver alls idag...

Nä... ha det fint - hejdå.

1 kommentar:

  1. Jag ordnar en ande och en flygande matta min kära vän.
    Ta en tripp över öknar och oaser, men kom sen hem igen.

    Plocka apelsiner, skratta och få sol på din kind.
    När kärleken knackar, så låt den komma in.

    Och skulle du bestämma dig att bosätta dig i Afrika en dag.
    Jamen då blir det safari för oss besökare! Va bra!

    Du ska veta att världen är din, så ta för dig min vän.
    Platsen är oviktig eller hur du tar dig dit hän.

    Men glöm inte att den största resan finns inom oss var och en.
    Så tänk på att vara snäll mot din kropp och själ, slagen av ditt hjärta känn.

    För på ålderns höst ska du kunna andas och ha frid i sinnet.
    Då ska vi leva på allt roligt vi har i minnet.

    Men till ålderns höst har du långt, så samla minnen och skratta.

    Skaffa ro i ditt hjärta och sov lugnt om natta.

    <3

    SvaraRadera