Summa sidvisningar

torsdag 9 augusti 2012

snuskig och senildement..

- Mitt liv är en ekvation jag inte riktigt löst än.

Sitter på kneget för ovanlighetens skull, reflekterar över min dag och inser att jag inte fått gjort något av det som jag hade plan på att fått gjort. Tycker det är ett stressmoment när jag inte hinner med allt jag faktiskt vill. Egentligen det jag framför allt måste.

Jag och Lina slog slag i saken och utlyste en fest den 25/8 .. Kan bli kul, eller ja, jag vet att det kommer bli dökul! Har redan 8 festglada deltagare, så det här ska nog gå hem! Värre hade ju vart om alla 33 bjudna hade kunnat, haha.. Fast å andra sidan, vi var ju 23 stycken hemma i min gamla etta när jag fyllde 22.. Så detta blir ju en baggis.
Har dessutom fått in soffan nu, i helgen genomgår den en form av sofftvätt, sen finns det ju sittplats för minst 10 partyrumpor.

Alltid lite kul att samla ihop sina vänner :) Det blir alltid en sån skön mix, då det är lite blandad kompott på min fantastiska umgängeskrets!

Ibland undrar jag hur jag ens kunnat möta dessa fantastiska människor.
Att dom gillar att vara med mig? Det är ju egentligen helt bananas!
Men, inte klagar jag! Det är verkligen högsta vinst att få ha fina vänner kring sig.

Min stora ågren ligger i vad jag ska ta mig för med mig själv.
Varberg börjar äta upp mig.. Jag klarar inte tanken på en hel vinter här ens. Hemsedal är ju visserligen en tanke, men vet inte om jag vill upp egentligen. Vet ju att jag trivs när jag är på plats, det är mer att vill jag lämna allt så definitivt en gång till?
Ska jag ha kvar min lägenhet?
Eller ska jag helt enkelt följa Jennys lilla råd om storstaden?
Nja, jag vet inte. Egentligen e jag ju en lantlolla in i märgen.
Hur skulle jag ens kunna betee mig i en storstad när jag knappt har vanligt folkvett här? Då om nån gång hade det ju kunnat spåra ordentligt.
Skandalernas mecka.... Nja..
kanske hinner jag fylla 29 och det kanske helt plötsligt kommer till mig?

Hade ju vart bra om inte annat, haha

Jaja, den som lever får se.

Idag beställde jag äntligen linser. Förhoppningsvis slipper jag en del huvudvärk sen, då jag är lite kass på att komma ihåg mina glasögon.
Vilket fortfarande stör mig att jag har förlagt mina favoriter?
HUR slarvar man bort glasögon...????
Eller ja, det har väl samma svar på det som att jag Alltid får leta efter mina husnycklar. Minnet kan jag ju inte påstå vara det skarpaste.. Eller ja, det kanske inte är att jag inte minns, jag registrerar helt enkelt inte för att jag alltid e så jäkla flummig.
Känner ju till och med själv ibland att det kommer rätt konstiga tankegångar ut ur munnen - inse kaoset Innanför då.. Och då tror jag ju ändå att jag rett ut det bra innan jag börjar prata..
Och nu flummade jag iväg igen.. Ah ni fattar....? :)
Nä jag får ge upp detta.

Nu får jag ta å styra upp lite här på bygget.
Imorgon ska jag gå å kolla på citybird... uppenbarligen utförsäljning på skor.. Och skor kan man ju inte få för många av.. Är ute efter ett par röda som ska pryda mina fötter med min nya klänning som kommer snart..
Usch jag vet, borde spara mig till NY, men vissa saker ser man och så känner man ett Måste. Så var det med den här klänningen, skorna kom som en tvångstanke efter.. ^^

gah, nu ska jag sluta!
Hoppas alla som inte måste vara vakna - sover så gott..

Dröm sött - slödder som patrask!

// Blue Berry

2 kommentarer:

  1. Om du har för mycket energi för att tillbringa en vinter i Varberg - att du inte åker med nåt sida-projekt till typ ett thailändskt barnhem och räddar lite själar?
    Kanske inte lockar alls, men jag skulle verkligen kunna se dig som en slags bohem/moder Theresa/ Angelina Joulie, solbränd, stark och med ett stort hjärta!
    Du är ju sköterska och allting! Så kan du sedan komma hem med tre adopterade små bruna barn och på vintrarna kan du bjuda ner alla dina vänner till ditt thailändska lilla hus som du investerade i då du var nere. Du har både hjärna och hjärta och är gjord för stordåd min vän.

    SvaraRadera
  2. www.projects-abroad.se

    Volontär på barnhem.. värt att läsa om helt seriöst.

    <3

    SvaraRadera