Summa sidvisningar

torsdag 24 november 2011

Det behövs inte mer än det lilla

- Dansa Docka - Dansa.

Jag tar numera beslut som gör mig nöjd & får mig att Må bra.
Sen kan ni kalla det vad ni vill men nu är det slut med att utnyttja mig.
Jag har för första gången på Riktigt länge faktiskt satt mig själv i Första rum och tänkt på att Jag ska må bra.

Som de flesta vet är beslutet om att stanna i sverige satt i sten. Det känns otroligt skönt faktiskt. Det blev för mycket strul med allt och jag kände att jag får prioritera lite, vilket fick mig att stanna Hemma. Det är inte utan att jag haft sjuka ångestattacker med mera då jag fick säga upp min plats i lägenheten som blev hyrd där uppe och dylikt. Men med tanke på responsen därifrån kunde det lika gärna kvitta.
Vad gäller jobbet... ja de har ju inte öppnat än, så att jag fixat mig jobb här hemma känns bara bättre å bättre.

Konstigt ändå hur det ändras - relationer i alla former & jobb. Men ibland bara till det bättre. Är fullt nöjd med min skara av vänner & mina underbara kollegor på jobbet. Ni gör min tillvaro guld värd :)

I nuläget jobbar jag rumpan av mig, vilket behövs då jag hamnade i ett knivigt läge när snön inte föll i fjellen. Hur som haver så ska jag efter Nyår börja göra om i min lägenhet. Hall & vardagsrum ska målas om och snyggas till. Kök & hall ska få nytt golv. Köket ska även få nya tapeter.. Soffan ska bytas ut och skohyllan målas vit...sen är det bara mattor och lite fint på väggarna som ska på med.. sen e det klart. Fråga mig inte hur lång tid detta tar. Men mitt mål är att det ska vara Klart i April. :)

Nu de senaste nätterna jag jobbat har fåglarna kvittrat som att det är vår ute och i natt faller regnet som det borde gjort i början av oktober.. Vädret e fucked up..

Helgen spenderades i en liten vinyra, vilket var helt fantastiskt :) Dock spårar det Alltid ur när jag å syrran går ut.. Det blir hårt och vi går helt bananas.. Men inte alla som åker motorfordon i ett vardagsrum klockan 04 på natten, but I do ! hahaha

Imorgon är jag ledig , än så länge... De frågade om jag ville ta natten då det fattas folk... och jag e bra sugen på det... Men så känns det som att folk blir sura när man ställer in att ses hela tiden... mmmm... ska suga lite på karamellen tills morgonen..

Nej nu ska jag filosofera lite i tvättstugan - göra en "vill ligga-med-lista" och helt enkelt fundera på vad jag vill ställa till med i vinter ;)

Well - so long folkens.
Vi snakkes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar