Summa sidvisningar

lördag 28 juli 2012

SUPERMAN & BATMAN SLÄNG ER I VÄGGEN

- FÖR HÄR KOMMER BUMBIBJÖRNARNA!!!


Då sitter man återigen på Kneget och tänker att tiden går för sakta och att det hade funnits roligare saker att göra. Dock hade det kostat pengar istället för som nu att Tjäna pengar.

Dagen spenderades först i lite ångest över att jag inte orkade till stranden, än mindre orka måla det sista runt mitt fönster.
Ja, ni som missat det, jag målar om mitt vardagsrum och allt som ska målas e klart utom just runt fönsterkortsidan..
Så det mådde jag lite dåligt över, funderade på att trotsa min surhet men valde att istället falla för den och prioritera Mat.
Det gick sådär för jag gick till fiket och tog en kaffe med Nathalie.
Så efter två koppar kaffe var jag Ganska Koffeinskakig i kombination med antagligen för många cigaretter, då det blev intensivt skvaller för att fylla de tre veckor vi inte pratat.
Efter detta (runt 1630) gick jag hem till Jessica, fixade hennes frilla och lite make innan hon skulle till Hoffmeistro senare på kvällen..
Därefter gick jag till kvantum för att sen ta bussen upp till Annie för att grilla innan jobbet (Äntligen mat tänkte jag!)

Där sitter jag å Annie i lugnan ro, tänt vår engångsgrill, halvkvävt den med all kyckling vi skulle grilla och snackade skit som vi tjejer alltid mer eller mindre gör.
Då hör vi som att det är en ledsen katt som e instängd ropa å ropa..
Till slut så hör jag en viss klagan som säger mig att vi måste kolla om det är nån som ligger å ropar efter hjälp.
Sagt å gjort tar Annie sig upp trappa för trappa för att tjuvlyssna vid grannarnas fönster & dörrar.
Väl kommen till 4:e våning hör vi vart klagan kommer ifrån - ett ventilationsöppet badrumsfönster.
Där i genom fönstret går det fram att en tant ramlat och ligger på golvet.

Vi får ringa 112 för att få dit en ambulans, massa konstiga frågor senare lyckas de på sos-alarm få tag i låsjouren på varbergs bostad så att de kan komma å öppna dörren. (då anhöriga inte gick att lokaliser då tant uppenbarligen var ltie förvirrad efter sin trillning)
En man med huvudnyckel & ambulansmän kommer efter en liten stund.
Efter det får kvinnan som ramlat i sitt badrum följa med till sjukhus, då hon vad vi tror slått huvudet såpass att hon fått hjärnskakning börjar kräkas. Får hjälpt henne som vi på jobbet alltid gör, plockar ihop ett ombyte till henne som hon får med sig in, sina glasögon och sina husnycklar. Dett var dagens goda gärning nr 2. ( Nr 1 var när annie gick och lyssnade vid dörrarna, hittade ett par nycklar som satt kvar i en dörr - fick även knackat på och sagt till de som bodde där så de tog in dem) Dagens goda gärning nr 3 var att Annie fick hjälpt en ensam hund som sprang omkring ute vid coop att komma hem till sina ägare.

Skapar inte detta god karma för oss idag, vet jag inte vad som gör det.

Och jodå, goes around comes around.
När jag kommer till jobbet, så väntar en vit ros & 500 kronor i ett kuvert som tack för God Omvårdnad för en tant som bott här men som gått bort. Hennes anhöriga hade lämnat ett kuvert till vardera berörd personal.
Sånt gör att man blir, hur hemskt det än låter, mer taggad till att faktiskt göra en God insats när man är på jobb.
Det känns bra att folk faktiskt ser vad vi gör för deras äldre.

Försökte lite desperat bli av med mitt pass imorgon natt då Emma faktiskt är ledig och vi ville gå ut. Detta verkar gå sådär, men hoppas att det kanske löser sig i sista minuten. Man kan ju alltid hoppas.
Sen skulle jag kanske inte sätta min arm på det... ;)

Allt som allt har detta vart en fantastisk bra dag. Om än lite mer händelserik än räknat!
Men vi har fått hjälpa en tant i nöd & fått äta god grillmat!

Nu så ska jag hänga upp den lilla tvätt som var i tvättstugan.. och sen.. ja.. vänta på att timmarna tickar på!

Imorgon SKA jag måla det sista och förhoppningsvis så får jag hem min soffa också! Ja vad ska jag säga, det går bra nu!

Ibland så är man lite lite lyckligare än andra dagar. Och tur är väl det.
Men får nog säga att just för tillfälelt så är jag väldigt nöjd med det mesta runt omkring mig. Kärleken kommer väl när den kommer, Lägenheten håller på att reda upp sig. Det fattas bara ett IKEA besök för att få klart på väggarna och i hallen... Sen är det liksom fixat å klart.

Undrar vad mitt Nästa projekt blir. För det råder inga tvivel om att jag uppenbarligen inte klarar av att gå sysslolös.

Nä.. nu ska jag sluta tråka ut er :)
Ha det fint & ha en fantastisk helg. (trots att jag lite innerst inne är glad om det börjar regna om jag inte får ledigt) ... ojdå.. var det där jag sabbade min fint upparbetade karma... crap ;)

Ha det folkens, ha de <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar