Summa sidvisningar

torsdag 1 januari 2009

TACK 2008

backspegel 2008.

gjorde du något i år som du aldrig gjort för?
åkte Snowboard!!

höll du några av dina nyårslöften?
Nej inte ett enda av dem..eller det var ett löfte innehållande tre saker.

blev någon av dina vänner förälder i år?
Ja ett par stycken faktiskt!! Och jag är så glad för dem!

. vilka länder besökte du?
Nä det blev ju inte så tyvärr... eller om flytten till Norge räknas så är det ju ett ialla fall! =)

är det något du saknar år 2008 som du vill ha 2009?
ett balans sinne..är i total avsaknad..och det behövs här uppe i snön!!!

vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
080808- sofie & dannys bröllop 240508 fyllde sally 1 år, och det var 3 år sedan Chrissies begravning..

vad var din största framgång 2008?
Min största framgång detta året är att jag kommit till insikt att jag behöver inte någon annan för att jag ska Må bra, och att jag sökte flera jobb jag ville ha, och blev erbjuden samtliga vilket i sin tur gjorde att jag kunde välja vilket jag vill och det tog mig till Norgelandet!

har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har haft bihålsinflmmation, vart sjukskriven för ryggen i några månader och ramlade i backen när jag skulle åka snowboard och höll på att vrida av mig benet vilket ledde till att jag var halt i ca 3 veckor!

bästa köpet?
Monster Molly och mina stövlar!

vad spenderade du mest pengar på?
Har inte räknat på det men kan tro att det var Vin,cigg och kläder...

gjorde någonting dig riktigt glad?
Att annas förlossning gick bra och att lilla Harry kom till världen!
Att Sofie fick bebis och gifte sig!
Att jag fick jobb i Norge!
Att min sommar med Denise var tokigt lyckad!
Och att jag återupptog kontakt med vänner jag inte umgåtts med på väldigt länge!

vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2008?
Mercy - Duffy
I´m yours - jason maraz

var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
hmm... Gladare.. Jag har haft ett nästan overkligt bra år trots vissa motgångar.. =)

vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag hade tillbringat mer tid med min familj, och att jag hade haft mer tid och ork för att höra av mig till min Vänner!

vad önskar du att du gjort mindre?
nja... det har jag nog ingen önskan om faktiskt :)

hur tillbringade du julen 2008?
Vi satt i våran stuga här i Hemsedal och åt en Riktigt god middag och umgicks hela kvällen, det var Riktigt Mysigt!

blev du kär 2008?
Jag blir inte kär..

hur många förhållanden?
seriösa eller oseriösa?? haha.. nja.. oseriösa ett par.. seriösa Noll

favoritprogram på tv?
Brothers and sisters, Färjan och One tree Hill

bästa boken du läste i år?
Stieg Larsson böckerna! Sjukt bra!!!

största musikaliska upptäckten?
Nja inga större händelser på den fronten..Ingen AHA-upplevelse ialla fall! =)

något du önskade dig och fick?
Den roligaste sommaren sen 2002! Helt otrolig! Och jag fick mitt jobb i Norge vilket jag också blev väldigt glad över!!

något du önskade dig men inte fick?
En kille i sommras som hade en stor inverkan på hur fjärilarna kändes.. =)

vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Då satt jag på Harrys med några av mina närmsta vänner och drack vin och åt gott!! Viktor och Mai, Veronica och Emelie är några värda att Nämna!! =)

finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Om katterna flyttat med mig och denise upp till hemsedal..saknar dem! :)

hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Hänsynslös, vild, festlig och rolig!

vad fick dig att må bra?
Till största delen min familj, att jag och denise flyttade ihop, våra katter Molly och Mille..Alla mina hästar.. Alla meningslösa glas vin på fiket, eller timslånga fikor..Alla träningspass på gymmet...solen festerna och allt galet påhitt!

vem saknade du?
Chrissie, för jag hade velat kunna dela allt med henne Igen.. =)

de bästa nya människorna du träffade?
Bröderna Nilsson, Gojjan & Ragge.. Tove, Tor och alla danskarna och Självklart Gustav!... Madeleine ( en härlig tjej jag närsom igen vill sitta och dricka vin med hemma på balkongen!!!)

årets sötaste?
*haha* Helt klart Mattias ;)

årets hetaste?
Hmm... Sommarens Dennis eller den snygga Sowboardkillen jag lyckligtvis såg i stisdags!! ;)

årets största kärlek?
Årets största kärlek...nja.. Hade ingen sådan..Möjligtvis att en gammal förföljde mig i sommras ;)

årets besvikelse?
Att mina bröder inte kom och sa hejdå innan jag flyttade...

årets bästa?
Harrys födelse, Min och denises "Pimp&Hoe" fest.. flytten till norge!

årets snällaste?
Min mamma , denise och Mai, som lyft mig fastän jag har legat. Och ställt upp för mig till tusen! Tack

3 kommentarer:

  1. Mycket läsning skrivet av dig bäret, så mycket man lär sig om en annan person, otroligt.
    Gott Nytt o d dära...

    SvaraRadera
  2. mycket läsning ja...
    men det är kul att skriva så det skenar iväg lite ibland haha:)
    roligt att du läst lite :)

    SvaraRadera
  3. Nu är jag hemma i verkligheten igen, längtar redan bort! Tack så jättemycket för de här dagarna, det har verkligen behövts:D
    Hoppas på att kunna komma tillbaka fortare än vad vi anar:)
    Puss puss puss

    SvaraRadera