Summa sidvisningar

fredag 21 november 2008

ha dä

- Tror inte jag går på den lätta, din mes.

Länge sedan jag skrev nu... Det har hänt en del =)
Bor numera i det helt underbara Norge, närmare bestämt Hemsedal. En idyllisk liten by, som ligger i det vackraste av landskap. På båda sidor av dalen skjuter stora berg upp, snön ligger som en liten vit matta överallt det är minusgrader och sjukt vackert. Var uppe i Gronndalen igrå en sväng, och insåg än en gång hur liten man är mot världen..Man har inte mycket att sätta emot när man omges av den storhet naturen bjuder på här... Underligt att varje morgon man vaknar och tittar ut ur fönstret får en Aha-upplevelse för man kan inte sluta beundra landskapet =)

Jag känner mig mer än förväntat "hemma" här. Visst att man saknar den egna lyan, men den finns ju kvar när man kommer hem sen också =)
Bor med ett härligt litet gäng... tänker på dem som trasdockor..har inte riktigt kommit på varför..
Men Gustav som är från finland, han är lite lik Påsen, och sofia en tjej från karlstad på minner om den där lilla söta med stora rosa kinder.. haha faktum är att trasdocksgänget är mina roomies ;)
En dansk kille - Tor, Karlstad-sofia, Finland-gustav och robin...robin är från nånstans där de pratar konstigt...linköping eller nåt...har inte riktigt fått koll på det... men ett glatt härligt gäng!

Jag jobabr i receptionen/billettsalg , passar mig ypperligt! säljer skipass och ger lite små info om vad som sker i Hsd hehe.. inte för att det brukar löna sig direkt, för jag inget kan, men det kan vara lite skojigt haha =)
Förra helgen öppnade vi skianlegget och det var kaos! uppenbarligen ett öppningsrekord av något slag..mm.. sjukt var det! denna lördaegn hoppas jag blir lite lugnare även om det kommer välla in människor som ska frysa i kylan och glida runt på snön..Well..go for it, jag tjänar ju på det! haha ;)

Saknar dock mina vänner lite... det är lite konstigt att inte träffa annat än nytt folk, samtidigt som det är så jäkla kul att göra just det! =)
Hoppas alla vet att jag tänker på dom =)


Nu ska jag sova så jag orkar med dagen imon =)

Over and out!
// Berry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar