Summa sidvisningar

torsdag 4 april 2013

En arm i taget.


- En smärtsam konst.

Det senaste har lilla johanna fördrivit tiden med diverse jobb och slit och släng.
Hon har hunnit vara en helg i Oslo och hälsa på både lillasystern och en av sina närmsta vänner Kaia.
I oslo var det lugnt och skönt och det var Avkoppling som stog på schemat denna visit.
Kan dock tro att nästa blir lite mer energikrävande för då har alla uteserveringar och diverse kommit fram och solen lyser ju nästan jämt i oslo ... ;)

På hemmaplan har det som sagt jobbats en del.. Men det är för i vart fall fyra veckor framåt - Schemalagt. Vilekt gör att jag på nåt konstigt vänster har massa ledigt?? Jag tycker den känslan är skum. Att inte behöva tänka på att man ska få ihop sina timamr?? Skumt. Men skönt.

Sen har ju då en bakfylleångest from hell kickat in den sedvanliga Vårångesten som gör att oavsett om allt faktiskt är bra, så finns det nåt som gnager. Detta ska åtgärdas med att lägga sig under nålen och tatuera mig.
På tisdag bär det av till falkenberg för att helt enkelt lägga upp och planera och sådär inför den kommande tatoon.
Då den jag hade velat ha för motivet på min rygg inte har tid just nu, så får den tatoon vänta och jag kommer istället slänga upp min full-sleeve.
Det blir lila kampfiskar, svart/grå oldschool-rosor och lite annat krimskrams. Men i mitt huvud är den redan på plats och jag är mycket fin! Det är med en sann skräckblandad förtjusning som jag pryder min kropp med denna smärtsamma men ack så vackra konst. Så i det stora hela är det ju kanon att passa på när man fortfarande dras med bakfylleångesten som man ådrog sig för 2 veckor sedan.. Fysisk smärta tar bort udden av den psykiska.
Nu skulle jag inte påstå att mitt psyke är i närheten av att lida, men man kan ju ligga och tänka på tandläkaren eller nåt...- då klarar man ju faktiskt allt.

För övrigt har Elin kommit hem och hon har även boat in sig hos mig. Det är en fantastisk känsla att fått hem henne. Har saknat henne otroligt mycket.
Det bästa är att vi funkar så bra ihop och jag kan inte säga annat än att jag älskar att inte alltid vara själv hemma. Det känns rätt nice att ligga å dega i varsin ände av soffan eller sitta på balkongen ¨sola ihop. Jag gillar att vara kombo.
Dock kan man ju säga att vi nånstans gjort slut på det hmmm.... nja kanske ibland något sociala liv man kanske hade innan. Det delar Inte jag och Elin. Hahaha

Nähä, nu sitter man på kneget igen. En enkel-natt... vad e det att lägga?? förstöra en hel vecka på det viset??? nä, det köper jag inte helt, men får hoppas att det inte blir överdrivet många såna nätter...det skulle aldrig funka.
Det är faktiskt quiz på onsdagar. En ypeprlig dag att dricka öl och sitta på en uteservering. Men icke. Här sitter man instängd i ett slottstorn och passar tanter istället.... Ni hör ju själva hur fel det är.
Nough said.

Nä, ha det fint folkens.
Återkommer när jag behöver uppdatera igen.

Över och ut - tjut.

// Berry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar